søndag 1. februar 2015

Tre gode grunner til å være aktiv på sosiale medier.

Dere som jobber i bransjen vet allerede hvorfor annonsering i digitale media økte med over 84% fra 2013 til 2014. Sosiale medier står for mye av dette. Det finnes en rekke årsaker til det, og noen av de vi synes er mest interessante er følgende;

1 arena for alle.

Om du er liten eller stor, rutinert eller fersk, profesjonell eller på hobbybasis: Det digitale annonsemarkedet er åpent for alle. Spredningen kan med litt forarbeide treffe en stor del av ditt segment, og kostnadene trenger ikke være store. Les deg opp på søkemotoroptimalisering og se på for eksempel mulighetene for å annonsere i Facebook, og du vil bli overrasket over hvor enormt potensiale du har for din merkevare rett foran nesen på deg.

2-veis kommunikasjon

Stadig flere bedrifter bruker sosiale media til å avlaste sin kundeservice. Hvorfor? Av flere grunner, men det er for det første kostnadseffektivt; Spørsmål og henvendelser som skjer i sosiale medier er ofte synlige for andre som lurer på det samme. Dessuten er det kort vei til deg dersom man har noe å utsette, og da lett for deg å løse opp i floken. Det viser handlekraft og fører til økt omdømme. En bedrift i min hjemby hadde følgende verdiløfte som jeg synes er veldig viktig i vår digitale hverdag: 
"Er du fornøyd, si det til andre. Er du misfornøyd, si det til oss."

3. part er din ambassadør.

Deling, liking og følging blir mer og mer sentralt for alle som vet å markedsføre seg. Om du kan kreere innhold som andre deler, liker og kommenterer, vil navnet ditt spre seg som ild i tørt gress. Bruk fengende og unike bilder, gjerne morsomme, og med en tekst som er noe folk ØNSKER å spre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar